Tack: “Sinds kort maakt iedereen gebruik van de Go Connect software. Een grote verbetering, want vroeger moest onze onthaalmedewerkster bij de minste aanpassing manueel een nieuwe telefoonlijst uittikken en verspreiden. Heel wat collega’s hadden dan verschillende versies van die lijst op hun bureau liggen, niet echt efficiënt werken. Nu heeft iedereen een makkelijk overzicht op zijn computerscherm en kunnen we in één oogopslag zien of iemand aanwezig is. Toch zijn er nog enkele mensen die nog met die papiertjes werken. De jongere generatie heeft zich volledig aangepast, maar mensen die al 25 jaar werken met zo’n blad, hebben het wat moeilijk. We proberen hen alles goed uit te leggen en de voordelen in de verf te zetten: Hoe je gemiste oproepen en je gesprekshistoriek kan bekijken, hoe doorverbinden nu ook via je computer kan in plaats van met het telefoontoestel. Steeds meer diehards maken de overstap.”
“We willen ook echt werken met een langetermijnvisie en Licom is daar de ideale partner voor. De investeringen die we doen moeten ‘Future Proof’ zijn, we willen verder kunnen bouwen op wat we vandaag verwezenlijken. Ons volgende project is het integreren van het netwerk en de servers van het OCMW, nu is alleen de telefonie al verbonden via de straalverbinding vanop de kerktoren. Ik ben zeker geen fan van al die gefragmenteerde toestanden en een grote voorstander van centralisatie. Dat is niet alleen kostenbesparend, het is ook veel makkelijker naar beheer toe en om het overzicht te bewaren.”