EN
info@licom.be +32 (0)50 45 78 00
Terug naar overzicht

XOLUTIONS

XOLUTIONS is een jong & dynamisch expertisebedrijf dat, sinds haar start in 2019, razendsnel uitgroeide tot een referentie op het vlak van dienstverlening in de verzekeringssector. XOLUTIONS telt ondertussen ruim 40 werknemers, verspreid over vijf vestigingen in België. Dankzij de flexibele VoIP oplossing van Licom kan die groei verder gezet worden, zonder beslommeringen.   

Mede-eigenaar Sjoerd Monteyne legt uit hoe dit alles gefaciliteerd wordt vanuit Oosterzele.

HOE HET BEGON
Sjoerd Monteyne: “Het verhaal van XOLUTIONS begon officieel in oktober 2019. Samen met mijn vennoten Tom Coorevits en Lieven Vermoesen,besloten we dat het tijd werd om een eigen kantoor op te zetten en volop voor groei te gaan, dit ondersteund door innovatieve hulpmiddelen en een uitgebreide customer service. We hadden marktkennis en beschikten over de juiste connecties om een goed team uit te bouwen. Sinds die tijd zijn we actief in alles rond expertise en dienstverlening in de verzekeringssector. Als je bij wijze van spreken morgen een ongeval hebt, dan bestaat de kans dat jouw expertiseopdracht bij ons binnenkomt. Daarnaast kan je ook bij ons terecht voor het begroten van een schade, het vaststellen van aansprakelijkheden, het verdedigen van je belangen… dit zowel op gebied van automotive als op het gebied van gebouwschades. Eigenlijk bekijken wij of de schadeclaim wel correct verloopt, en dit voor zo’n 40.000 dossiers per jaar.”

INNOVATIE

Monteyne: “Ik ben zelf altijd al geïnteresseerd ge­weest in innovatie, niet dat ik een IT’er ben, maar die processen zijn erg boeiend. Naar mijn erva­ring kunnen telefoniesystemen in onze sector een hekel punt zijn, wat ervoor zorgt dat de customer journey niet optimaal verloopt. Toen we zelf begon­nen, kozen we al snel voor systemen die pasten in ons verhaal: onze data zit in de Cloud én onze te­lefonie kan heel eenvoudig doorgetrokken worden naar een nieuw kantoor. Door de aanwezig van het VoIP KX-NSX1000 systeem in Oosterzele, ge­ven we iedereen simpelweg een laptop, instal­leren de softphone: et voilà, de werkdag kan beginnen. Er moet natuurlijk ook altijd wat gere­geld worden rond de inkomende lijnen en de aan­wezige telefoonnummers, maar dat fikst Licom altijd in samenwerking met mijn vennoot Lieven.”