EN
info@licom.be +32 (0)50 45 78 00
Terug naar overzicht

XOLUTIONS

XOLUTIONS is een jong & dynamisch expertisebedrijf dat, sinds haar start in 2019, razendsnel uitgroeide tot een referentie op het vlak van dienstverlening in de verzekeringssector. XOLUTIONS telt ondertussen ruim 40 werknemers, verspreid over vijf vestigingen in België. Dankzij de flexibele VoIP oplossing van Licom kan die groei verder gezet worden, zonder beslommeringen.   

Mede-eigenaar Sjoerd Monteyne legt uit hoe dit alles gefaciliteerd wordt vanuit Oosterzele.

HOE HET BEGON


Sjoerd Monteyne: “Het verhaal van XOLUTIONS begon officieel in oktober 2019. Samen met mijn vennoten Tom Coorevits en Lieven Vermoesen,besloten we dat het tijd werd om een eigen kantoor op te zetten en volop voor groei te gaan, dit ondersteund door innovatieve hulpmiddelen en een uitgebreide customer service. We hadden marktkennis en beschikten over de juiste connecties om een goed team uit te bouwen. Sinds die tijd zijn we actief in alles rond expertise en dienstverlening in de verzekeringssector. Als je bij wijze van spreken morgen een ongeval hebt, dan bestaat de kans dat jouw expertiseopdracht bij ons binnenkomt. Daarnaast kan je ook bij ons terecht voor het begroten van een schade, het vaststellen van aansprakelijkheden, het verdedigen van je belangen… dit zowel op gebied van automotive als op het gebied van gebouwschades. Eigenlijk bekijken wij of de schadeclaim wel correct verloopt, en dit voor zo’n 40.000 dossiers per jaar.”

INNOVATIE

Monteyne: “Ik ben zelf altijd al geïnteresseerd ge­weest in innovatie, niet dat ik een IT’er ben, maar die processen zijn erg boeiend. Naar mijn erva­ring kunnen telefoniesystemen in onze sector een hekel punt zijn, wat ervoor zorgt dat de customer journey niet optimaal verloopt. Toen we zelf begon­nen, kozen we al snel voor systemen die pasten in ons verhaal: onze data zit in de Cloud én onze te­lefonie kan heel eenvoudig doorgetrokken worden naar een nieuw kantoor. Door de aanwezig van het VoIP KX-NSX1000 systeem in Oosterzele, ge­ven we iedereen simpelweg een laptop, instal­leren de softphone: et voilà, de werkdag kan beginnen. Er moet natuurlijk ook altijd wat gere­geld worden rond de inkomende lijnen en de aan­wezige telefoonnummers, maar dat fikst Licom altijd in samenwerking met mijn vennoot Lieven.”

LICOM ALS PARTNER

Monteyne: “Een telecommunicatiepartner moest voor ons sowieso een totaalpartner zijn. Onze IT’er had al vaker met Licom samengewerkt en stelde voor om eens te luisteren. Het was onmiddellijk een match. Licom ging direct mee in ons verhaal toen we onze toekomstperspectieven bespraken.”

“Daarnaast regelt Licom alles voor onze mobiele abonnementen en ook voor videoconferencing kunnen we er terecht. We hebben echt gekozen voor service en gebruikerservaring. De server staat hier ook mooi centraal, we kunnen makkelijk IP toestellen toevoegen en door de back­-up en de aanwezige batterij zijn we voorzien bij noodsituaties.”

 

 “Toen we XOLUTIONS startten, kozen we voor partners die pasten bij ons groeiverhaal.”

CUSTOMER SERVICE

Monteyne: “Al onze beheerders, zeg maar ieder­een die vaak op kantoor zit, werken ondertussen met de Go Connect, Unified Communications soft­ware. Zo zie je onmiddellijk wie beschikbaar is. Alle experten, de mensen die ’s morgens onderweg zijn om expertises uit te voeren, werken met de mobi­le softphone, een applicatie die onze smartphones als het ware opneemt in de telefonie oplossing.” 

“Eigenlijk hebben we er alles aan gedaan om ons te onderscheiden op de markt. Dikwijls moeten klanten eerst navigeren door een kluwen van keu­zemenu’s, om vervolgens terecht te komen in een wirwar van huntgroepen. Op het einde wordt de telefoon niet meer opgenomen omdat niemand die verantwoordelijkheid draagt. Wij huiveren daarvan. Nu, wij zijn een innovatief expertisebureau met als motto “Customer service is our XOLUTION”. Voor ons betekent dat ook gewoon de telefoon opnemen wanneer hij rinkelt, zo simpel is dat. Om daarover te waken, houden wij actief de gemiddelde pick-up time in de gaten via de bijgeleverde software. Die moet echt onder de 15 seconden blijven, want zeg nu zelf, als je ergens 40 seconden in wacht blijft hangen, heb je er toch al geen zin meer in. Nu staan we voor de volgende uitdaging. Omdat we blijven groeien, denken we eraan om het geheel toch wat op te splitsen. Maar ook dan zal die 15 seconden regel gerespecteerd moeten worden.”

DE ERVARING

Monteyne: “Op enkele issues met het overzetten van gsm nummers na, is de implementatie van onze telefonie erg vlot gelopen. Kenneth (Ser­vice Engineer bij Licom) is hier een paar keer geweest en gaf ons ook de nodige opleidingen. Ondertussen werkt iedereen vlot met het systeem, kunnen wij alle nodige statistieken trekken en is iedereen tevreden over de geluidskwaliteit. Ei­genlijk hebben wij nooit problemen. Bert (Claims Administrator & SPOC Telecom bij XOLUTIONS) heeft nu ook administratorrechten waardoor hij zelf eenvoudig gebruikers kan toevoegen. Het bes­te aan de samenwerking met Licom is dat we altijd een direct aanspreekpunt hebben en zo hebben wij dat het liefst.”

OVER HET PROJECT

Projectmanager?

Kenneth, Advanced service engineer

Aanleiding?

Als nieuw bedrijf met grote ambities had XOLUTIONS nood aan een oplossing die mee kon groeien.

Geïmplementeerde oplossing?

  • Private Cloud VoIP
  • Eigen beheer
  • Betrouwbare, stabiele telefonie
  • Locatie onafhankelijk werken (Home- & Flexworking)
  • Geen hardware nodig
  • Headsets voor ergonomisch werken