EN
info@licom.be +32 (0)50 45 78 00
Terug naar overzicht

Kantoor Bouche & partners

Voor wie zich regelmatig in en rond Blankenberge beweegt vraagt Kantoor Bouche & Partners geen introductie. Het middelgrote verzekerings- en beleggingskantoor dat ook de naam van zaakvoerder Manu Bouche draagt, is alom gekend en bemind in de sector. Kantoor Bouche differentieert zich door maatwerk te bieden binnen haar vakgebieden en steeds  te gaan voor de best bij de klant passende oplossing. Daarnaast is bezige bij Manu ook eigenaar van vier Hypotheekwinkels in Blankenberge, Brugge, Oostkamp en Torhout.

bouche.be

MANU BOUCHE vertelt ons over zijn jarenlange samenwerking met Licom: “Ives (zaakvoerder bij Licom) en ik kennen elkaar al sinds het middelbaar en bij zaken doen is vertrouwen enorm veel waard. Doordat Licom & Bouche al die jaren al samenwerken – in twee richtingen – weten we perfect wat we aan elkaar hebben. Uiteraard zijn er ook andere aanbieders van onze beide producten, maar door het vertrouwen weten we dat we elkaar altijd het beste zullen aanbieden en altijd eerlijk zullen zijn. Ook wij hebben natuurlijk al eens systemen en leveranciers vergeleken, elk bedrijf heeft zijn pro en contra’s, maar bij een uiteindelijk keuze gaan wij voluit voor bereikbaarheid en vertrouwen.”

AU SERIEUX

Dat loopt – ook onder vrienden - niet altijd van een leien dakje, “Niemand kan 20-30 jaar samenwerken zonder fouten, uiteraard liep niet alles altijd perfect.  Maar dankzij gezonde discussies zijn we altijd tot een oplossing gekomen. We spreken nog steeds over IT hé, elke Belg weet dat zo’n pc niet echt ‘Plug & Play’ is. De technieken evolueren constant en heel snel. Na onze laatste installatie – technologisch de meest vernufte sinds we begonnen met samenwerken – was dat onmiddellijk voor 90% in orde. Maar enkele users hadden een aantal dingen die voor frustraties zorgden. Recent hadden twee medewerkers issues met de samenwerking van verschillende programma’s op hun pc. Wij hebben 18 mensen die continu met dezelfde systemen werken, maar bij twee ging het verkeerd. Uiteindelijk bleek dat het iets te maken had met een update. Als je dan open blijft communiceren en merkt dat je ‘au sérieux’ genomen wordt, kom je daar beter uit.”

DE MASSA VOOR

Al was Bouche nu ook niet echt aan zijn proefstuk toe: “Als ondernemer moet je altijd vooruit blijven gaan, proberen om sneller te zijn dan de massa die volgt. Daarom hadden wij voor Corona al de switch gemaakt richting een Cloud verhaal, weg van die mailserver, maar dus ook weg van de klassieke telefooncentrale met vaste toestellen. We introduceerden Unified Communications telefoniesoftware en begeleidden onze mensen richting een modernere en efficiëntere manier van werken. Klinkt goed hé zou je denken? Maar in een onderneming als de onze heb je altijd tegenwind, mensen hebben schrik van verandering. Nu, je kan geen omelet maken zonder eerst een paar eieren te breken. Daarbij van A naar B kan gaan zonder issues is een utopie. Dan is het belangrijk om een goeie partner te hebben waar je bij terecht kan.”

SINDSDIEN

“De manier waarop we werken is onherroepelijk veranderd. Ikzelf win bijvoorbeeld enorm veel tijd dankzij videoconferentie oplossingen, gewoon doordat ik me niet langer steevast moet verplaatsen om een goed gesprek te voeren. Maar ook onze klanten zijn veranderd, hun basisnoden zijn dezelfde, de verwachtte invulling is anders. Tegenwoordig geven wij nu zonder twijfelen via video verkoopadviezen en dergelijke. Wat vroeger mocht, is nu een moet geworden, anders raak je uitgerangeerd. Als we het kunnen, waarom zouden we het dan niet doen?”