EN
info@licom.be +32 (0)50 45 78 00
Terug naar overzicht

Cloud & private cloud telefonie

Cloudtelefonie kan  een pak voordelen opleveren, maar de keuze om uw telefonie al dan niet in de cloud te hosten is niet zo vanzelfsprekend als u zou denken. Deze keuze moet rationeel gebeuren en niet gewoon omdat Cloud nu eenmaal in de mode is.

Cloud telefonie of een eigen systeem?

De keuze tussen de eenvoud van een public Cloud oplossing en de beschikbare opties en de veiligheid van een eigen systeem is best moeilijk. Wat als wij nu beide werelden konden combineren via een “Private Cloud” oplossing?

U host uw eigen systeem on-premise (en dus op uw eigen site) of in een datacenter, maar blijft wel eigenaar van uw telefonieplatform. Zo heeft u - ongeacht waar het gehost wordt- steeds het beheer in eigen handen en behoudt u de keuze om met een provider naar keuze samen te werken.

Al onze Alcatel Lucent Enterprise oplossingen kunnen standaard ingezet worden als private cloud oplossing. U host uw eigen systeem én geniet van alle faciliteiten van Cloud voor de gebruikers binnen uw organisatie. Zo wordt remote werken een fluitje van een cent en behoort het opzetten van complexe VPN-verbindingen tot het verleden.

"Telefoneren via de Cloud"

(Public) Cloud telefonie is de meest gekende vorm van het “telefoneren via de Cloud”-gebeuren en biedt u telefonie-as-a-service aan. Daarbij betaalt u op maandelijkse basis een bepaald bedrag per gebruiker. U hoeft zich geen zorgen te maken over het beheer en u betaalt enkel voor die specifieke diensten die u nodig heeft. Deze oplossing is ideaal voor kleinere of startende organisaties.

U kunt bij ons terecht voor zowel de hardware (toestellen, headsets…),  routering als de operator faciliteiten.

Ontdek meer over Rainbow HUB, de hosted VoIP Cloudoplossing van Alcatel.

Deze organisaties genieten al van een Private Cloud opzet:

Bluedrops

In het Drongense Bluedrops creëren ze innovatieve producten, gecombineerd met een servicegerichte werking voor de water-, wellness- en zwembadsector. Om die service elke dat te kunnen bieden assisteert Licom hen met een Alcatel-Lucent Enterprise OXO oplossing, in combinatie met Rainbow. Op deze manier kunnen de 17 medewerkers op een vlotte manier, vanop elke locatie service leveren & samen werken.

bluedrops.eu

Kantoor Bouche & partners

Het Blankenbergse verzekerings- en beleggingskantoor Bouche & Partners verleent al jaren een service van de bovenste plank.  Om die service ook telefonisch uit te kunnen dragen, telefoneren zij met een 20-tal gebruikers, verdeeld over 4 sites (ook drie Hypotheekwinkels vallen onder dit systeem) met een Rainbow Hub oplossing.

 Dankzij de op hun pc geïnstalleerde Unified Communicationsoplossing werken zij volledig locatie onafhankelijk en zonder vaste toestellen.

bouche.be

U wenst meer info over onze Cloudoplossingen?